Naše tělo III.
Včeličky se tentokrát zaměřily na pět smyslů našeho těla. Poznávali jsme a rozlišovali, k čemu nám vlastně smysly slouží a jaké to je, když některý nefunguje jak má.
Včeličky se tentokrát zaměřily na pět smyslů našeho těla. Poznávali jsme a rozlišovali, k čemu nám vlastně smysly slouží a jaké to je, když některý nefunguje jak má.
Včeličky poznávají své vnitřní orgány, díky encyklopediím, které si děti přinesly i připraveným aktivitám, víme, co umí mozek a jak získává informace, jakou důležitou roli v našem těle mají srdce a plíce.
Včeličky již ví, co drží naše tělo vzpřímené a jak se jmenují některé kosti. Na rentgenovém snímku jsme si ukázali zdravé kosti i zlomeninu nohy. Vyzkoušeli jsme si citlivost naší kůže a svaly posílili cvičením v tělocvičně.
Masopustní veselí jsme si u Berušek užili jak se patří. Děti si udělaly krásné masky, chrastítka a nakonec jsme si zatančili na masopustní diskotéce. Děkujeme rodičům za pěkné masky ;)
Masopust je období veselí, legrace i hostin. Na hostinách, které nám každý den připravují naše paní kuchařky, jíme maso, koblížky, ovoce, zeleninu i jiné dobroty. Děti si ve školce připravují masky a maškary, tancují a zpívají. S dětmi jsme si povídali, co asi znamená slovo maso - půst? Dokázali by jsme přestat jíst některé oblíbené dobroty? Naše...
Bacilů se nebojíme, rychle s nimi zatočíme. Co všechno mohou viry a bakterie způsobit. Jak se máme chovat ,když jsme nemocní a co nám pomůže, abychom se uzdravili.
Co je výš než les a jasnější než svět? Časně ráno vychází, po nebi se prochází? Ano, je to Sluníčko a u Berušek už víme, že je to nejdůležitější hvězda na obloze ;)
Co je vesmír a co v něm najdeme? S dětmi jsme hledali odpověď v knížkách, ve vzdělávacích pořadech na portále ČT Edu i YouTube. Společně jsme poznávali naši sluneční soustavu a zajímavosti o jednotlivých planetách. Ve středu si děti své získané znalosti ověřily v Mobilním planetáriu při příběhu Se zvířítky do vesmíru. Na závěr týdne nechyběl výcvik...
V uplynulém týdnu jsme se s beruškami vydali za polární kruh, abychom si alespoň tam užili nějaký ten sníh. Společně jsme si povídali o Eskymácích, tučňácích i jiných zvířatech, na která můžeme za polárním kruhem narazit. Děti tvořily masku tučňáka, pomocí kostiček tiskly iglú (všechna iglú si můžete prohlédnout na síti v šatně), společně jsme se...
Jako mávnutím kouzelného proutku jsme se proměnili v Eskymáky a celý týden lovili ryby, medvědy, stavěli iglů a překonávali překážky z ledových ker. Jak to za polárním kruhem asi vypadá? Svoji představu proměnili ve skutečnost rodiče s dětmi, když popustili uzdu své fantazii a společně vyrobili modely Severního pólu.